Photo

Grayson Rodriguez


  • Please log in to reply
627 replies to this topic

#441 CantonJester

CantonJester

    HOF

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 4,591 posts

Posted 27 March 2023 - 05:31 PM

https://www.vegasins...ie-of-the-year/

 

Grayson's still the 4th most likely player to win the AL Rookie of the Year. 



#442 TwentyThirtyFive

TwentyThirtyFive

    HOF

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 23,748 posts

Posted 27 March 2023 - 08:57 PM

BTW if he pitches well enough to finish top 2 in ROY thats awesome and I'll take it every day over the extra year of service time. The odds are he isnt going to finish top 2. I also think he's got the potential to be that good that in 2029 we will be like damn glad we still have him here. Its an easy decision easy to give up the  15 innings he will throw now at the start of his career for the 170-200 he will likely throw in 2029.



#443 BSLRoseKatz

BSLRoseKatz

    BSL Analyst

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 2,891 posts
  • LocationColumbia, MD

Posted 27 March 2023 - 09:38 PM

There's a way to ensure he's an Oriole in 2029 or even 2030 either way but that would require spending more than 10 million dollars on a single player


she/her


#444 BSLChrisStoner

BSLChrisStoner

    Owner

  • Administrators
  • 155,980 posts

Posted 28 March 2023 - 06:09 AM

Balt Sun: The Yankees and Cardinals brought up their star prospects. Why didn’t the Orioles with Grayson Rodriguez?



#445 DuffMan

DuffMan

    HOF

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 8,721 posts
  • LocationLinthicum, MD

Posted 28 March 2023 - 06:39 AM

https://www.masnspor...ioles-camp-cuts

Elias shot down the suggestion that service time factored into Rodriguez being optioned.

"I really get frustrated with that topic, too," he said. 

We do too, stop penny pinching all the time, and maybe you will begin to earn the benefit of the doubt.



#446 Mackus

Mackus

    HOF

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 60,652 posts

Posted 28 March 2023 - 07:35 AM

https://www.masnspor...ioles-camp-cuts

We do too, stop penny pinching all the time, and maybe you will begin to earn the benefit of the doubt.

 

Lol, I get that he has to deny it, but this is laying it on a bit thick.


  • BobPhelan likes this

#447 TwentyThirtyFive

TwentyThirtyFive

    HOF

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 23,748 posts

Posted 28 March 2023 - 09:04 AM

Look GRod woulda been up here had he not got hurt. Thats not his fault but it is what it is. Then he comes out and struggles a bit in ST. How does it look if he struggles badly up here to start andnyou send him back at some point. Then we got all these fans, plenty who post on here, who will be calling him another pitching bust. Yeah, the service time is a big part of this. Ill say its the biggest part of this. Its not the only part. I absolutely believe he wouldve earned a spot had he not struggled going through the lineup a 2nd time the whole spring.

#448 BSLRoseKatz

BSLRoseKatz

    BSL Analyst

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 2,891 posts
  • LocationColumbia, MD

Posted 28 March 2023 - 09:42 AM

Look GRod woulda been up here had he not got hurt. Thats not his fault but it is what it is. Then he comes out and struggles a bit in ST. How does it look if he struggles badly up here to start andnyou send him back at some point. Then we got all these fans, plenty who post on here, who will be calling him another pitching bust. Yeah, the service time is a big part of this. Ill say its the biggest part of this. Its not the only part. I absolutely believe he wouldve earned a spot had he not struggled going through the lineup a 2nd time the whole spring.

If the org cared about rewarding top 100 prospects for solid Spring Trainings then Westburg would be on the roster instead of the 8 million dollar 80 OPS+ 


she/her


#449 BaltBird 24

BaltBird 24

    HOF

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 21,405 posts

Posted 28 March 2023 - 09:47 AM

Frazier got those elite level exit velocities, though.

#450 BSLMikeLowe

BSLMikeLowe

    CFB Analyst

  • Moderators
  • 19,359 posts
  • LocationPortland, Oregon

Posted 28 March 2023 - 09:48 AM

Lol, I get that he has to deny it, but this is laying it on a bit thick.


He’s been taking notes from Harbaugh.

 

”We LOVE Lamar!!!”



#451 BSLMikeLowe

BSLMikeLowe

    CFB Analyst

  • Moderators
  • 19,359 posts
  • LocationPortland, Oregon

Posted 28 March 2023 - 09:50 AM

Frazier got those elite level exit velocities, though.


Yeah, his exit velocity back to the dugout after a weak grounder is at about the 90th percentile. Gives the next batter plenty of time to prepare with the pitch clock. Yep, worth every penny.



#452 TwentyThirtyFive

TwentyThirtyFive

    HOF

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 23,748 posts

Posted 28 March 2023 - 09:53 AM

No Westburg has no room. There is legit competition now but you guys are gonna bitch to bitch. Thats what this comes down to tbh. Finding something to complain about. In previous years it was they have such a crappy roster. Now Westburg isnt up because there is already a 3 WAR player on the bench in a uti role. GROD isnt up because Kremer and Bradish and Wells have shown enough in their brief MLB careers to have earned rotation spots. Even if the manipulation is the biggest role no one is laughing at Tyler Wells being the one who got the rotation spot over him. This aint Mike Wright, Chris Ellis, Thomas Eshcelman who starts the year in the rotation. Find another angle guys. The narrative y'all are driving doesnt add up

#453 BaltBird 24

BaltBird 24

    HOF

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 21,405 posts

Posted 28 March 2023 - 09:55 AM


Yeah, his exit velocity back to the dugout after a weak grounder is at about the 90th percentile. Gives the next batter plenty of time to prepare with the pitch clock. Yep, worth every penny.


I was being sarcastic. Frazier literally doesn't have any positives except maybe he's slightly above average defensively.

#454 BaltBird 24

BaltBird 24

    HOF

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 21,405 posts

Posted 28 March 2023 - 09:56 AM

No Westburg has no room. There is legit competition now but you guys are gonna bitch to bitch. Thats what this comes down to tbh. Finding something to complain about. In previous years it was they have such a crappy roster. Now Westburg isnt up because there is already a 3 WAR player on the bench in a uti role. GROD isnt up because Kremer and Bradish and Wells have shown enough in their brief MLB careers to have earned rotation spots. Even if the manipulation is the biggest role no one is laughing at Tyler Wells being the one who got the rotation spot over him. This aint Mike Wright, Chris Ellis, Thomas Eshcelman who starts the year in the rotation. Find another angle guys. The narrative y'all are driving doesnt add up


For most people I don't think it comes down to Westburg's ST performance, Urias as a utility guy, etc. It's that Frazier was here to begin with considering those guys and more were already in the organization.

Fraizer shouldn't be taking ABs away from Westburg, Norby, or even Urias.
  • BSLSteveBirrer and BSLRoseKatz like this

#455 BSLMikeLowe

BSLMikeLowe

    CFB Analyst

  • Moderators
  • 19,359 posts
  • LocationPortland, Oregon

Posted 28 March 2023 - 09:59 AM

I was being sarcastic. Frazier literally doesn't have any positives except maybe he's slightly above average defensively.


Oh I know you were. Just having some fun. No one in their right mind would seriously try to spin spending $8M on him, when you have such a minuscule budget overall and depth at the position already, as a prudent move.


  • You Play to Win the Game likes this

#456 BSLRoseKatz

BSLRoseKatz

    BSL Analyst

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 2,891 posts
  • LocationColumbia, MD

Posted 28 March 2023 - 10:00 AM

For most people I don't think it comes down to Westburg's ST performance, Urias as a utility guy, etc. It's that Frazier was here to begin with considering those guys and more were already in the organization.

Fraizer shouldn't be taking ABs away from Westburg, Norby, or even Urias.

 

Frazier also seems like a terrible investment for what was clearly a very limited fund for free agency. We spent 23M between Gibson (10M), Frazier (8M) and Givens (5M) so I think you don't have to be some evil hater to wonder if that a bad allocation of resources given the internal options


she/her


#457 TwentyThirtyFive

TwentyThirtyFive

    HOF

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 23,748 posts

Posted 28 March 2023 - 10:04 AM

Frazier is a legit 8 year vet who is a 2b. The biggest problem with Westburg and even Urias is we dont know exactly what they bring defensively at 2b. Its an up the middle position and therefore an important one defensively. Second, you dont want Westburg as the OD uti guy getting limited reps. He or Norby were never gonna be penciled into the OD 2b spot for '23 nor should they have been. Get him reg playing time in AAA. Get them all reg playing time in AAA. Things will figure themselves out. Whether that is injury or trade. If healthy they will be contributing regularly to a MLB team soon enough

#458 TwentyThirtyFive

TwentyThirtyFive

    HOF

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 23,748 posts

Posted 28 March 2023 - 10:23 AM

Just because you guys think there are adequate in house replacements at 2b defensively doesnt make it true. Especially to start the year. If Urias, Westburg, Norby prove themselves and Frazier is struggling he will be moved to the bench or cut. Again, there is jumping the gun going on here. Want to act like Frazier is a bum right now while being so confident that AAA guys are ready to go on OD.



Its just hilarious the mental gymnastics and the narratives Im hearing as we open the season. Especially for the position side part of it. GRod yeah, its an opportunity to manipulate service time. With the position players I just dont know how you convince yourself that keeping down guys whove never played a ML inning in lieu of proven vets is concretely a bad decision. No one had a clue how these guys would play this spring nor does it matter much. In the case of both Westburg and Norby their defensive chops at 2b are a bit in question. So everyone is bitching about are we going for wins to start the year? If thats the argument for GRod how is going with proven vets in the lineup in April so bad and clearly the wrong choice vs handing jobs to guys who would be breaking their cherry on OD. We out here acting like Frazier is Braylin Tavara and Westburg is Bobby Witt Jr.

#459 BSLRoseKatz

BSLRoseKatz

    BSL Analyst

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 2,891 posts
  • LocationColumbia, MD

Posted 28 March 2023 - 10:28 AM

Adam Frazier is proven vet? Yeah, he's proven he has a 1st percentile exit velocity!

 

giphy.gif


  • You Play to Win the Game and BaltBird 24 like this

she/her


#460 TwentyThirtyFive

TwentyThirtyFive

    HOF

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 23,748 posts

Posted 28 March 2023 - 10:36 AM

Lol. If we are just cherry picking stats he is 2 years removed from a 114 OPS+ season 3.6 WAR season. But sure keep making yourself look stupid driving the narrative that he for sure is washed up and brings nothing to the table.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users


Our Sponsors


 width=